torsdag 9 februari 2012

alltid en början

Jaha.. det är nu man ska skriva något brilliant och kvickt så att du som läser detta vill stanna kvar en stund och kolla in vem personen bakom denna blogg är och har att säga.

Börjar med att lägga upp en bild. Ska bläddra igenom bildarkivet och återkommer om en stund.


Så. Vad vill jag nu säga med denna bild? Ett foto av ett landskap i vinterskrud. Kan det på något sätt visa vem jag är? Ja kanske lite faktiskt. Inte bilden i sig själv utan mer som en symbol av mitt stora intresse. Jag är råtorsk på fotografering. Syftet med bloggen är att lägga upp bilder och skriva om och kring dessa. Det kommer att bli högt och lågt, strunt och ibland allvar. Jag tror att jag hoppar över den presentation av mig själv som egentligen var tänkt att komma här. Skriver bara att jag är ett medelålders fruntimmer som bor ett par mil från huvudstaden. Lägger istället upp några bilder till.







 



Bilderna blir fasligt små tycker jag. Det går kanske att få dem i större format, får kolla upp det. Den översta bilden är tagen i helgen vid Österskärs havsbad. Nästa bild är tulpaner som sjöng på sista versen men som ändå hade en vissnande skönhet som jag tyckte borde förevigas. Bild 3 och 4 är tagna i och kring fårhagen och den sista är fotad i Wira bruk.

Om det var ett brilliant och kvickt inlägg? Nä inte så värst men nu är jag igång i varje fall!

Ha det gott
/ Nina












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar