torsdag 16 augusti 2012

mera loppis

Idag känns det som höst banne mig, visserligen är det varmt men känslan finns där..

Nåja, för att mota bort den känslan så gott det går visar jag lite bilder från i lördags, var på SOMMAR- loppis på galoppen i Täby. Mycket folk och mycket att titta på som vanligt. Den här SOMMAREN har det slagits publik-och säljare- rekord gång på gång så många tycker tydligen att loppis är ett trevligt SOMMAR-nöje.


Den där tavlan var jag lite intresserad av men jag slog inte till, köpte faktiskt inte något denna gång.


Andra släpade däremot hem både det ena och det andra.


Saker för samlaren..


..och kläder för alla behov.


Det är så mycket grejer överallt att det blir svårt att ta in trots att säljarna gör sitt bästa för att visa upp vad de har att erbjuda.


Andra har en bohemisk inställning, mer riv och rafsa liksom.


En del blir trötta.


En bild i bilden.


Snygg frisyr.


Skuldra vid skuldra.


Händer


Julen är räddad!


Ingen är för tuff för loppis.


En härlig SOMMAR-dag där i loppis-världen. Sådeså.

/Nina


2 kommentarer:

  1. Till såna ställen törs jag inte gå! Jag skulle få med saker hem som jag inte behöver! Kastspöna till exempel! Dem skulle jag ha kollat noga!

    Kul med folkvimlet och människornas kroppsspråk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Numera är jag mer intresserad av att samla på bilder än saker, Lisa Larssons keramik undantaget, men det hittar man sällan på loppis tyvärr. Brukar oftast komma hem tomhänt på grejer men med kameran full :)

      Radera