fredag 24 augusti 2012

när jag stötte på ett strandlejon

Jag anser mig vara en någorlunda sansad person men vid det här tillfället blev jag alldeles till mig. Jag såg den gyllenbruna kroppen där i sanden på stranden och tänkte att nu gäller det. "Håll fokus och tungan rätt i mun så ska det nog ordna sig" intalade jag mig själv. Jag närmade mig och gick ner på knä, det här handlade inte om en överårig Arnold i rosa tanga utan detta var the real stuff helt klart. Lika bra att löpa linan fullt ut och med det i tanken lade jag mig ner och började kräla i stoftet. Det här kan bara inte misslyckas, en strand, ljuv sommarkväll och denna välskapta varelse bredvid mig. I motljus dessutom.

Efter flera försök och en del frustration sa det tillslut klick på det rätta sättet.




/Nina

2 kommentarer:

  1. Ja tira! Lejonkungen själv!
    Är det myrlejon i groparna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer alltid något i närheten av vatten som är värt att sätta tänderna i:) Groparna kommer sig nog snarare av vollybollspelares fossingar, detta drama utspelade sig på planen deras.

      Radera