lördag 17 mars 2012

blåsigt på Jungfruhällen

Jungfruhällen är ytterliggare en badplats i relativ närhet till där jag bor. Det verkar nästan som om jag håller på att dokumentera alla badställen i nejden men det är inte min tanke. Det är bara något med vatten som lockar och ofta händer det något i och kring det. Den här dagen var det blåsigt och jag hoppades på dramatiska bilder med vatten i kaskader och båtar i sjönöd. Eller nej men åtminstone lite vita gäss på havet :)



Blåsten kom inte riktigt till sin rätt på bilderna och de vita gässen ser rätt harmlösa ut men det tog i riktigt ordentligt i vindbyarna, så pass att det var svårt att hålla kameran stadig. Stora sjok av is kom flytande och maldes sönder mot klippan.


"förbud att ankra"- skylten var på väg att dra, två av de fyra fästena hade lossnat och vindriktningen var åt mitt håll. Jag tog en bild och höll mig sen för säkerhets skull ur skottgluggen. Inte kul att få den på sig, då bleve man nog ankrad för gott.


Högen till höger är en blivande majbrasa, rackarns det är inte så himla långt borta innan vi lite till mans får leka pyroman.


Vita gäss och moln som for över himlen med fart. Jag var ordentligt genomblåst och sa tack och hej till Jungfruhällen, nästa gång vi ses är det nog sommar!

/Nina

2 kommentarer:

  1. Strandbilden med den påbörjade majkasen är en fullträff! Den tycker jag mycket om! Bildkompositionen, färgerna, ljuset, dramatiken i vädret, allt! Suveränt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker också att den blev bra, ljuset föll så fint och träden lutade sig åt rätt håll in mot mitten. Tack för fint betyg!

      Radera