torsdag 29 mars 2012

ett mörkt inlägg

På våra irrfärder i körningsutlärande hamnar dottern och jag lite varsomhelst. Häromkvällen tänkte jag att hon behövde träna på mörkerkörning och då helst på en väg utan gatlyktor. Gamla Norrtäljevägen är ganska smal och krokig och belysning saknas så den passade utmärkt. Det enda negativa är att många kör alldeles för fort, ofta har det med passning till färjan över till Ljusterö att göra. Många olyckor har hänt på den vägen och därav är fartkameror uppsatta med jämna mellanrum. Vi däremot tog oss fram i lagstadgad hastighet och en mindre kö bildades bakom oss. Och vi sa till varann att: Tänk vad vi är snälla som hjälper till så att de slipper få fortkörningsböter!

Vi stannade vid Wira för en bensträckare och jag tog några bilder. Fick gå ner på ISO 1600 och kameran fick jobba för att något skulle fastna.


Skönt spooky stämning med mycket gryn samt omvandling till sv/v.


Gillar hur träden avtecknar sig mot himlen. Grynigt men jag tycker att det tillför en stämning i bilden.


En sista bild innan hemfärd. Nu var det riktigt mörkt och kameran sa det går icke! Och jag sa joho! Med fokus på ljuset i fönstren fick jag med nöd o näppe till det. Mörkerfoto är kul!

Nu har Antikrundan börjat! Hej säger

/Nina

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du fått en varm känsla i de nedre bilderna fast den övre är ett perfekt omslagsfoto till en rysare eller deckare. Den är med andra ord bra den också.
    :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skymning och gryning är ju egentligen den bästa tiden att fota, ljuset är fint och mjukt då till skillnad mot mitt på dagen. Fast den här gången hann det bli lite väl mörkt:) Som den skräck och deckarfantast jag är gläds jag över dina ord!

      Radera