lördag 14 april 2012

hej du sköna vinterland


Jag har en förmåga att lyckas jobba när värsta snökaoset inträffar. Är mycket glad att jag hade vintersulorna kvar på bilen så att jag kunde ta mig hem efter nattens arbetspass.


Med 0 snöröjning var det inte helt enkelt trots vinterdäck.


Det var inte mycket trafik ute lördagsmorgon som det var, men på den 3-4 km långa hemvägen såg jag ett antal bilar med problem. Drog en lättnadens suck när jag väl kom hem och jag lovar att det var extra skönt att krypa ner under täcket sen.


Nu är det takdropp men det ska väl frysa på lagom till jag ska ge mig iväg igen. Undrar var jag lagt skridskorna..

/Nina

2 kommentarer:

  1. Men sicket väder! Ska det vara så nu?

    Jag arbetade heltid natt på ett demensboende i Uppsala. Det hände ju ibland att man kom ut på morgonen och fick ägna första halvtimmen till att få av snön och isen från bilen och sen blev det lusåka de 7,5 milen hem till byn i Roslagen. Byvägen kunde vara den enda som plogats under morgonen. Vägarna 288 och 76 hade inte samma status för vägverket som de 3km grusväg hade för byborna.

    SvaraRadera
  2. Aprilväder du vet..

    När jag bodde i hus var det likadant och eftersom grannen skötte väghållningen i föreningen var det allltid välplogat sista biten.

    SvaraRadera