söndag 13 maj 2012

fototriss

Temat den här veckan är NY. Kom ganska snabbt på att jag nog inte hade så mycket i arkivet som passade in, dessutom ville jag inte ha alltför gamla bilder. NY kan ju också vara NYtagna bilder tänkte jag. Men en bild plockade jag i alla fall från hårddisken, det är den första och är tagen förra veckan när jag var på min tidiga morgonpromenad i naturreservatet Näsudden. Om du vill kan du se mer bilder därifrån några inlägg ner i bloggen.

De andra två tog jag igår kväll samtidigt som jag hade ett öra och öga på ishockeymatchen mellan Sverige och Italien på tv, visste att Kronorna skulle klara biffen utan min fulla koncentration.. Annat var det i fredags när de mötte Ryssland men då hjälpte det föga trots att jag satt klistrad.. jaja nog om det, här kommer mina bidrag.


En nyfiken NY medlem hos fårskallarna på sommarbete vid Näsudden.


Får jag presentera Emma! Hon är visserligen inte nygjord men NY i min samling av Lisa Larsson-keramik, har nyligen börjat samla på hennes alster. Hon är en av figurerna i serien ABC-flickorna.


Var och handlade lite NY fägring till balkongen igår, om du såg min triss förra veckan vet du vad jag menar. Dessutom köpte jag lite annat nytt till hemmet - mest skitsaker faktiskt.

Här kan du hitta mer bilder på veckans tema.

14 kommentarer:

  1. Åhh lammet och lite Lisa larsson. Snyggt.
    haha...gillar toaborsten
    Ha en underbar dag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lamm o LL kan man inte få för mycket av:)
      Och toaborstar fyller också sin funktion..
      Det hade jag, tack!

      Radera
  2. Vilken söt liten nyfiken! Ja vi behöver ju också lite skitsaker i livet! Ha en fin Söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att man behöver uppväga allt det söta med lite..mindre sött ibland.
      Jag hade en fin-fin Söndag, hoppas att du får en likaledes Måndag:)

      Radera
  3. Skönt blandad triss :-)
    Lycka till med samlingen! LL-figurer är härliga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Den växer sakta men säkert, Lisa Larsson äger!

      Radera
  4. Flott og blandet. Morsom triss.

    http://www.starbear.no/mormor/2012/05/13/fototriss-del-177/

    SvaraRadera
  5. Antar att det lilla svarta lammet blir familjens svarta får så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Troligtvis, det är så det brukar gå..säkert en riktig ulv i fårakläder.

      Radera
  6. Jättehärlig triss! Ettan är så söt!!

    SvaraRadera
  7. haha, härlig triss!! hihi, mest skitsaker... hihi...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äntligen en med min typ av humor! Skitkul att du gillade den :)

      Radera