lördag 7 juli 2012

fräcka fordon


Jag är inte ett dugg intresserad av bilar, för mig är det bara en maskin som gör så att jag kan ta mig från A till B och märke och utseende spelar ingen roll bara den gör sitt jobb. Dagens bilar ser i stort sett likadana ut i mina ögon oavsett märke men det är väl för att jag inte är intresserad antar jag. Så varför ödslar jag tid och kraft till att skriva om just det kan man undra. Jo därför att förra helgen var det en bilträff här i byhåla och bilarna som visades upp där var annorlunda.


Jag valde att fota ur en annan vinkel på samtliga bilder, det var inte helheten jag var intresserad av.


Undrar lite över vilka komplex ägaren lider av.


En Ford Taunus i annorlunda tappning, den här gillade jag.


Sköna former och färger, betydligt roligare än nutidens bilar.

Snart är det dags för semester och det ska bli otroligt skönt. 5 veckors vila utan måsten är vad min kropp och själ behöver. Kanske blir bloggen satt i viloläge också.. i alla fall lite grann. Men kameran kommer inte att ta semester, den hänger med varhelst näsan kommer att peka.

/Nina

2 kommentarer:

  1. Även om var tid har sitt mått av konformitet i stildragen och marknadsacceptansen av utbudet, så är det uppenbart att substansen i dagens omhuldade mångfald mest består av klonad enfald och till sist framstår som en modern variant av T-Forden, som kunde fås i var kunds älsklingsfärg, förutsatt att de älskade svart.

    Gillar den vinterutrustade Taunusen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mångfald sägs vara bra till mycket och valfrihet är ett ord på modet, men med stort utbud blir det bara svårare att välja och då väljer de flesta likadant som andra redan valt.. nä nu är det sannerligen dags för semester, svamlet verkar nå oanade höjder:)

      Radera