måndag 30 juli 2012

någonstans i Sverige

Jag har visat några bilder från vår roadtrip vi gjorde där i början på min semester men inte berättat var vi var. Tänkte inte berätta det nu heller utan låta bilderna tala för sig själva och i slutet på detta inlägg kommer det avslöjas.. hur snabb är du att klura ut var vi befann oss?


Nästan framme och den här vyn skämdes inte för sig trots regnet som förföljde oss under större delen av resan dit där vi nu befann oss. Fick krypköra av och till på grund av störtregnet men vad gjorde det nu när vi var ute på äventyr!


Jag hade bokat en stuga via nätet och det är ju lite som att köpa grisen i säcken, trots info och bilder kan man ju bli trollad ( ett uttryck som dottern lärt mig :))men det visade sig vara helt ok, den här utsikten fick vi på köpet och vi klagade inte.



Efter att vi installerat oss begav vi oss ut på upptäcktsfärd och upptäckte att stan hade en egen riviera, och det var ett fantastiskt ljus över sjön den här eftermiddagen.



Mitt i bild ser man med nöd o näppe utkikstornet Vidablick, vi bodde ett stenkast därifrån.


En låång brygga fanns det där vi var, 828 meter om jag inte minns fel, som ledde ut till en konstgjord ö.


Nu borde man ha klurat ut i vilket landskap vi befinner oss..


..och här får bilden tala om exakt var!



Måste bara ta med några bilder på den här charmiga fasaden, som att förflyttas årtionden tillbaka.


Det kommer mer bilder från det här vackra landskapet men det får bli i ett annat inlägg, nu skiner solen från en blå himmel och det är dags att ta tag i denna dags svans och bara följa med.

/Nina



2 kommentarer:

  1. Förr då jag for upp till Idre via Gävle, Hofors och Rättvik hörde ett besök och en fika vid Vidablick till rutinerna. En solig dag med klart väder ser mem verkligen långt bort därifrån! Jag brukade höra med yngsta dottern om hon kunde tänka sig att vintertid åka pulka där uppifrån och längs vägen ner mot Siljan. Det kunde hon varje gång jag frågade!

    På första fotot hade jag två alternativ: Vättern eller Siljan. Andra stora sjöar med den utsikten har jag inte kört längs. Den lappde vägen fick mig att stryka Vättern. Den fina vägen placerade mig öster om Siljan men sen kom fotot med Vidablick och då var jag på plats!

    Jättefina bilder! DE säljer den miljön även då vädret inte gör det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer kanske några bilder från Vidablick också, var inte upp i tornet dock men utsikten dög även nedanför. Haha en sådan pulkaåkning hade blivit ett minne för livet-även efter att benbrotten läkts :)

      Det är väldigt vackert där runt Siljan, tjusiga vyer och pittoreska hus vart man än vände sig, förstår mycket väl varför det är en turistmagnet.

      Jag niger för det fina berömmet:)

      Radera