måndag 2 juli 2012

månadens mest misslyckade

Jag vet inte hur det är med andra som fotar men med mig är det i alla fall så att jag näst intill vränger ut och in på mig själv när det gäller urval på bilder jag visar här på bloggen. Och innan de passerar nålsögat ska de fixas till i bildbehandlingsprogrammet så att de visar sig från sin bästa sida. Jag är ingen mästerfotograf på långa vägar, det finns en miljon som tar bättre bilder än jag men man gör ju så gott man kan och spänner bågen till det maximala efter förmåga.
Och det sållas och rensas och kastas i papperskorgen och ibland är bilderna så dåliga att man skäms, man har siktat - skjutit - och där sitter pilen i foten och ser dum ut.

Så nu tänkte jag vända på steken och Våga Vara Värdelös, släppa ner håret (så gott det går med mitt tre centimeters ny-snagg) och inte vara så skitnödig som min gamla mormor skulle sagt (nä, det skulle hon inte men ni fattar). Jag grävde runt i papperskorgen och hittade dessa.


En klassiker


Tanken var att fota den glada lilla valpen riktigt nära eftersom svarta hundar är svåra, tänkte att de söta knappögonen kunde få huvudrollen.. nu fick bollen rollen.


"Rooompa" som Sean Banan skulle sagt.


Det står faktiskt en människa i skorna.

Jag har tagit en ansenlig mängd usla bilder under de två år jag hållit på och fotat men de har blivit raderade och är borta för alltid. Men nu ska jag börja spara :) Det är nyttigt med lite självdistans och självironi här i livet! Jag tordes visa upp mina, törs du visa upp dina?!

/Nina

2 kommentarer:

  1. Jaa, tänk hur ondskefulla kameror kan vara mot den som försöker ta succébilden! Det är ingen hejd på allt rackartyg de kan komma på då de vill sabotera fotografens rykte! ;-)
    Har din kamera hundfobi? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte klokt vad kameran kan vara taskig när den sätter den sidan till och att sen fotografen tänker med baksidan gör ju sällan bilderna bättre heller.. man borde lärt sig att vila avtryckarfingret i vissa lägen vid det här laget, som den första bilden, även om jag fått med hela hunden och den vore knivskarp, hur kul hade den varit? Nu blev den ju faktiskt roligare så här när jag tänker efter :)

      Radera