söndag 3 juni 2012

fototriss

GAMMAL stjärnglans är temat på min triss.




Vet ni vilka dessa tre superstjärnor är?

 Och medan ni funderar kan jag berätta att jag hamnade i ett dilemma när jag kom på min idé. Ni vet copyright-lagen? Jag har alltså fotat av gamla filmisar som har åtskilliga år på nacken, det finns inget namn på fotografen men däremot finns filmbolagets namn med på en del och jag antar att det är de som har rättigheterna. Kan jag bli stämd nu?

Jag lägger därför upp ytterliggare en bild för att klargöra saken.


Går jag fri nu? Och samtidigt kan ni se vilka stjärnorna är.

Fler bilder på temat hittar man här.



26 kommentarer:

  1. Visst kände jag igen skådespelarna på dina filmisar.
    Snygga bilder blev de i din fina triss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sådana stjärnor görs inte längre.. och tack!

      Radera
  2. Jag la också upp bilder på gamla filmisar igår på min blogg. Fast på Mupparna ;)

    SvaraRadera
  3. Ja men hallå..jag hade minsann dessa stjärnor i min bunt..:)

    SvaraRadera
  4. Ooo nej så underbara bilder!
    Vilken nostalgi ...jag bara älskar dem!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svunna tider gör sig bra på bild, kul att du gillade dem.

      Radera
  5. Så läckra filmisar.. härlig triss, hoppas du inte blir stämd.. :)

    SvaraRadera
  6. Det här var ju en nostalgitrip som heter duga :-)
    Fint trissat!

    SvaraRadera
  7. Det kan man väl inte bli stämd för om det är ens egna filmisar du fotat av eller? Nostalgitripp som heter duga och visst har jag oxså haft alla tre på bild i Dåtid.. synd att jag inte sparade.. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Någon äger rätten till fotografiet även fast filmisarna är mina..men jag hoppas tiden står på min sida..
      Jag är glad att jag sparat dessa:)

      Radera
  8. men vad häftigt. Visst minns man dessa gamla filmisar och jag förundras över hur man bytte dem.

    Ha en skön vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. "Bytt är bytt och kommer aldrig igen" :)

      Detsamma till dig

      Radera
  9. Ja absolut känner jag igen dessa - jag hade dem också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minns att vissa var mer eftertraktade än andra, tyckte att dessa var lite "mossiga" när det begav sig men nu är jag glad att jag sparat dem.

      Radera
  10. Ojoj, så nostalgisk jag blir :) De där har jag haft allihopa. Tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst väcker de minnen till liv, varsågod :)

      Radera
  11. Filmstjärnor var väl inget jag brydde mig i på den tiden heller men det fanns ju dessbättre kort på fotbollspelare som var bra. :-)
    Elisabet Taylor som barnstjärna, ja det var väl där hennes liv började gå mot tragiken, i Lassie var ju något man minns och på senare år har jag sett Tony Curtis i Hetaste laget och Snobbar som jobbar men Doris Day var mera en schlagersångerska än filmstjärna i mina ögon. Tror inte jag sett någon film hon medverkat i men Que Serra, Serra har man ju gnolat på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja fotbollspelare platsar bra på filmisar, de är ju duktiga på det..hehe
      Har också sett I Hetaste Laget nyligen och den är kul, gillar de där gamla rullarna. Doris sjöng låten i en film jag sett med henne, tror att Gary Grant var med. Å, nu fick jag ett sug efter att se de där gamla filmerna igen.

      Radera
  12. Jag kan nog, utan att ljuga, säga att jag haft dessa tre filmstjärnebilder i min ägo någon gång i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan här sammanställa trissen och säga att igenkänningsfaktorn var hög samt att många har haft dessa filmisar men få har dem kvar.

      Radera