onsdag 20 juni 2012

kvällning vid kanalen

Tog som sagt en kvällspromenad igår kväll, uret var 20.30 och det gick inte att vara inne en sådan vacker afton. Det har varit tunnsått med de här ljumma sköna sommarkvällarna så jag ville passa på att fota lite i det milda kvällsljuset. Dessutom behövde kameran ruskas om och renas från det söta jag fotade tidigare på dagen.
Det är tacksamt att gå utefter kanalen även om det ibland känns lite tjatigt, brukar bli ungefär samma motiv som fotas men samtidigt är vatten alltid trevligt. Dessutom brukar det ofta hända något i och kring vatten. Jag hade en toppenbild på gång där vid slussen, en stor trut stod så perfekt till på en sten där i det strömmande vattnet men den sa tack och hej innan jag kom i position.

Men båtar finns det gott om och fördelen med dem är att de snällt ligger kvar. Fast det kan ju få vara någon måtta på det också..


De här har befunnit sig på samma plats sen typ Hedenhös..


Båtintresset hos ägaren verkar ha falnat, tur då att annat frodas :)


Snart går vi mot mörkare tider så det gäller att ta tillvara ljuset. Ungefär här började myggen bli lite väl närgångna, klockan var 21.30 och jag vände hemåt.

/Nina

2 kommentarer:

  1. För 2 år sedan såg jag en ledbruten båt uppe i Idre. i torsdags sökte jag den igen men den var inte kvar. Idag hittade jag den igen. Det kommer mer om det i morgon och framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite kul att återvända till ställen och se vad som hänt sen sist, ser fram emot mysteriet med "din" båt :)

      Radera