fredag 1 juni 2012

småtrist fredag

Igår befann jag mig till havs och medan jag hade det fint i trevligt sällskap och solsken av och till (satt till och med och solade en stund på däck) brakade åska och regn loss på fastlandet. När båten anlände till Kapellskär såg vi de tunga svarta molnen över land och när bussen började köra oss hemåt kom regnet. Senare fick jag höra att åskan slagit ner på flera platser och det med sådan kraft att fönsterrutor exploderat.


Och sedan har det fortsatt att regna och gör så fortfarande. Har inte gjort många knop idag, glodde en
stund på dammsugaren men kom överens med den att det nog gick att skjuta upp dylika aktiviteter en dag eller två. Kallt är det också, bara en 5-7 grader ute. Men nu börjar det krypa i skinnet av sysslolöshet och har därför precis bokat biobiljetter till 18-bion i Det Stora Köpcentret i grannkommunen. Det blir Men in black 3 och innan dess blir det till att ägna sig åt det stora folknöjet - att ströva in och ut i affärer- en stund. Så ser min fredagskväll ut här i ett regnigt och kylslaget Uppland. Bara så ni vet. Och ja, jag har tråkigt och därför kom detta ganska meningslösa inlägg till.

/Nina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar